90581
Książka
W koszyku
"Zasadnicza część książki poświęcona jest twórczości polskich prowokatorów kultury. Opisuję formułowane przez nich cele, stosowane techniki i formy działania. Przede wszystkim zaś próbuję przyjrzeć się wymowie ideologicznej ich obrazów: billboardów, graffiti szablonowego, murali czy filmów animowanych. Studium obrazu dotyczy zagadnień społeczno-politycznych, takich jak religia i duchowość, władza państwowa i ekonomiczna, sprawy narodowe, kultura konsumpcyjna oraz problemy egzystencjalne. Podczas analizowania poszczególnych obrazów starałem się wyjść poza samo "rozkodowywanie". Zależało mi na tym, by wytwory wizualne ukazać w szerszym kontekście - społecznym, politycznym czy filozoficznym. Obrazy prowokatorów kultury są świadectwem zjawisk kulturowych zachodzących w danym okresie historycznym i w ten sposób zostały tu potraktowane. Zjawisko prowokacji kulturowej w Polsce nie doczekało się jeszcze zwartego opracowania. Liczę, że książka - oprócz tego, że wypełni lukę w badaniach wizualnych form kultury alternatywnej - zainspiruje innych badaczy do odkrywania kolejnych grup i twórców prowokacji kulturowej w Polsce"
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr., netogr. s. 207-215. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej