90581
Książka
W koszyku
Jak sieci handlowe przewidują ciążę klientek, by móc odpowiednio spersonalizować oferty? Dlaczego sprzedawcy używanych samochodów powinni polubić kolor pomarańczowy? Co robić, by zawsze korzystnie kupować bilety lotnicze? Na te i wiele podobnych pytań odpowiada książka Big Data, która otwiera nam oczy na marketingowy (ale nie tylko!) potencjał danych. Jak? Otóż wspólnym mianownikiem odpowiedzi na zadane powyżej pytania są dane, których w epoce internetu i informacji przybywa wciąż w niesamowitym tempie (warto zaznaczyć, że autorzy książki to Victor Mayer-Schönberger,profesor Oxford Internet Institute, oraz dziennikarz ekonomiczny Kenneth Cukier – książka zawiera więc porcję solidnej wiedzy, a jednocześnie jest wartko napisana i ciekawa). Skąd tytuł Big Data? Bo chodzi o ogromne ilości otaczających nas danych, których analiza prowadzi do nowej wiedzy. Dane są wszędzie, w niespotykanych ilościach. Pozornie, ale tylko pozornie, tworzą szum informacyjny, jeden wielki elektroniczny śmietnik. Wydaje się, że jest ich gigantyczny nadmiar. Weźmy tylko te najbardziej oczywiste źródła danych. Jak czytamy w Big Dacie, Google przetwarza codziennie niewyobrażalną liczbę ponad 24 petabajtów danych. Facebook co godzinę dostaje do przetworzenia ponad 10 milionów nowych fotografii, a jego użytkownicy każdego dnia klikają na przycisk „lubię to” lub komentują coś prawie trzy miliardy razy, informując mimowolnie świat o swoich preferencjach. 800 milionów użytkowników serwisu YouTube co sekundę dodaje godzinę nowych filmów. Liczba wiadomości na Twitterze rośnie co roku o około 200 procent. Autorzy Big Daty pokazują, że wystarczy mieć wiedzę i odpowiednie narzędzia, by móc poddać dane analizie, zbadać korelacje między nimi i dowiedzieć się wszystkiego o wszystkim.Dane mogą wtedy pomóc zmieniać świat, a także – same zmienić się w złoto.
Status dostępności:
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Big data : a revolution that will transform how we live, work and think
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej