Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Filmy i seriale
(4)
Książki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(4)
Filia 2
(1)
Autor
Fiennes Ralph (1962- )
(2)
Abraham F. Murray (1939- )
(1)
Anderson Wes (1969- )
(1)
Barker Lex (1919-1973)
(1)
Breloer Heinrich (1942- )
(1)
Brice Pierre (1929- )
(1)
Brody Adrien (1973- )
(1)
Böttcher Martin (1927- )
(1)
Chandler Charlotte
(1)
Dafoe Willem (1955- )
(1)
Daldry Stephen
(1)
Deakins Roger (1949- )
(1)
Desplat Alexandre (1961- )
(1)
Goldblum Jeff (1952- )
(1)
Hare David
(1)
Kalinke Ernst W. (1918-1992)
(1)
Keitel Harvey (1939- )
(1)
Kwaterska Kinga
(1)
Königstein Horst (1945- )
(1)
Law Jude (1972- )
(1)
Menges Chris (1940- )
(1)
Mueller-Stahl Armin (1930- )
(1)
Norton Edward (1969- )
(1)
Petersson Harald G. (1904-1977)
(1)
Reinl Harald (1908-1986)
(1)
Revolori Tony
(1)
Roll Gernot (1939- )
(1)
Ströer Hans-Peter
(1)
Winslet Kate (1975- )
(1)
Yeoman Robert D. (1951- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(3)
angielski
(1)
Przynależność kulturowa
Film amerykański
(1)
Temat
Film niemiecki
(4)
Adaptacja filmowa
(3)
Konkursy i festiwale
(3)
Film amerykański
(2)
Film fabularny
(2)
Aktorzy niemieccy
(1)
Dietrich, Marlene (1901-1992)
(1)
Film francuski
(1)
Film jugosłowiański
(1)
Film wojenny
(1)
Mann, Thomas (1875-1955)
(1)
Western (film)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Biografia
(1)
Dramat filmowy
(1)
Film angielski
(1)
Film fabularny
(1)
Film niemiecki
(1)
Komedia filmowa
(1)
5 wyników Filtruj
Film
DVD
W koszyku
Grand Budapest Hotel / reż. i scen. Wes Anderson. - Warszawa : Imperial CinePix, 2014. - 1 dysk optyczny (DVD) (96 min) : dźw., ; 12 cm +książka.
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Niezwykłe przygody ekscentrycznego portiera ze słynnego europejskiego hotelu w burzliwym okresie międzywojennym, który uwikłany zostaje w aferę wokół kradzieży bezcennego renesansowego obrazu i walkę o przejęcie ogromnej fortuny rodzinnej. [filmweb.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F. (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. F.
Książka
W koszyku
Marlena Dietrich / Charlotte Chandler ; przeł. Kinga Kwaterska. - Warszawa : Prószyński Media, 2012. - 320 stron, [16] stron tablic ; 25 cm.
Barwny i żywy portret legendarnej ikony Hollywood. Życie Marleny Dietrich jest jednym z najbardziej bajkowych w historii Hollywood. Rozpoczęła karierę w rodzinnym Berlinie jako modelka, potem aktorka estradowa i filmowa kina niemego, stała się gwiazdą po międzynarodowym sukcesie „Błękitnego Anioła”. Następnie przyjechała do Ameryki i została jedną z największych gwiazd Hollywoodu. Grała w odnoszących ogromne sukcesy obrazach: „Maroko”, „Szanghaj Ekspres”, „Blond Wenus”, „Destry znowu w siodle” i wielu innych, które zapewniły jej pozycję międzynarodowej gwiazdy. Dietrich szczerze rozmawiała z Chandler o swoim niekonwencjonalnym prywatnym życiu: chociaż nigdy nie rozwiodła się z mężem, Rudim Sieberem, miała liczne głośne romanse, o których on doskonale wiedział (sam miał wieloletnią kochankę za zgodą żony). W drugiej połowie lat siedemdziesiątych po wypadkach, które odbiły się na jej zdrowiu, Dietrich zaszyła się samotnie w swoim mieszkaniu w Paryżu, komunikując się ze światem zewnętrznym niemal wyłącznie za pomocą telefonu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 A/Z (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Tytuł oryginału: Die Buddenbrooks.
Na podstawie powieści Tomasza Manna.
Być wiernym literze dzieła, czy też jego duchowi? Oto odwieczne pytanie filmowców podejmujących się trudu przeniesienia powieści na ekran kinowy. Jeśli pójdzie się pierwszą drogą, w efekcie może powstać bezosobowa relacja z kolejnych wydarzeń pierwowzoru. Jeśli wybierze się tę drugą, może się okazać, że konieczne będzie radykalne odejście od fabuły. Każda z tych dróg ma swoje wady i zalety. Pierwsza wydaje się jednak bezpieczniejsza. Nie powinno zatem dziwić, że "Buddenbrookowie" to właściwie nic więcej jak tylko ruchoma ilustracja, do tego bardzo uproszczona. To, co otrzymujemy, to piękny obrazek pewnej epoki. Szczególną uwagę poświęcono detalom wystroju wnętrz i ubioru. "Buddenbrookowie" z całą pewności mogą się więc podobać pod względem wizualnym. Zdjęcia Gernota Rolla zasługują na uznanie. Niestety to prawie wszystko, co film ma do zaoferowania. Obraz składa się z serii relacji wypunktowujących najważniejsze zdarzenia w życiu Jeana Buddenbrooka, jego dwóch synów i pięknej córki. Jakby tego było mało, jest to relacja dość chaotyczna - przeskakuje od osobistych monologów z offu do zdepersonalizowanej obserwacji z boku. Wszystko zaś podporządkowane jest potrzebie chwili. Po obejrzeniu "Buddenbrooków" pozostaje w ustach gorzki posmak niewypowiedzianego pytania: "Po co to wszystko?". Reżyser i współscenarzysta Heinrich Breloer nawet nie próbuje wgłębić się w naturę opowieści Tomasza Manna. Stąd w filmie nie ma miejsca na interpretację, na pytania (a co dopiero na odpowiedzi) o przyczyny upadku Buddenbrooków i o to, co autor chciał nam przez to powiedzieć. Breloer bezwzględnie też ignoruje styl Manna, przypomina sobie o nim w najdziwniejszych, zwykle zupełnie nieodpowiednich momentach. Doprecyzowując prozę pisarza, sprawił, że całość jest przyziemną kroniką nieistotnych wypadków. Jedynie scena śmierci Thomasa robi wrażenie i pokazuje, czym mógłby być film, gdyby miał odpowiednią konstrukcję i tempo. Niemiecka produkcja jest więc skierowana nie do tych, którzy poszukują doznań intelektualnych, a do tych, którym podobają się błyskotki i lśniące piękno powierzchowności. Poza wspomnianymi zdjęciami, kostiumami i scenografią na plus zaliczyć można grę aktorów. Większość z nich została bardzo dobrze dobrana i bez większych problemów odnajduje się w skórze swych bohaterów. Na uznanie szczególnie zasłużyli Marko Waschke w roli Thomasa i Jessica Schwarz w roli Tony. O ile dobry występ Schwarz nie powinien dziwić, o tyle mało mimo wszystko obyty z kinem Waschke to spore zaskoczenie. Jeśli to Wam wystarcza, wyjdziecie z seansu usatysfakcjonowani. [Marcin Pietrzyk,Filmweb]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej